Konsertsjukan

Jag hade glömt bort hur jävla mycket jag njöt av att se musik live. 2006 var jag fruktansvärt dålig på konserter. Springsteen var den enda stora. Och under hösten såg jag nog bara David & the Citizens.

promoe

Och så nu i lördas Promoe på mitt kära Klubb Smart. Varför har jag inte sett mer?

! ! ! K A T A S T R O F ! ! !

Därför frågar jag nu: finns det någon som vill följa med på konsert i vår? Snälla. Jag ska fan på minst hälften av nedanstående spelningar.

3/2 [ingenting] på Storan i Göteborg (förmodligen krock med Ewas inflyttningsfest)
10/2 Mando Diao på Klubb Smart i Örebro (KLART!)
25/2 Kathryn Williams på Södra Teatern i Sthlm
28/2 och 1/3 Laleh på nefertiti i Göteborg
3/3 Moneybrother på Whelens i Dublin (vore ju kul...)
15/3 Timbuktu på Trädgår'n i Göteborg
17/3 och 18/3 (my birthday) Sophie Zelmani på Trädgår'n i Göteborg
5/4 Laleh på Konserthuset i Göteborg
17/4 Scissor Sisters på Annexet i Sthlm
19/4 !!! på Debaser i Sthlm
21/4 !!! på Debaser i Malmö
1/5 Bloc Party på Cirkus i Sthlm

(med reservation för att jag inte har råd eller befinner mig i Amsterdam)

Det absolut viktigaste är att få se !!! igen. Spelningen på Roskilde (vilket år det nu var) var det svängigaste, konstigaste och häftigaste jag sett på år och dar. Rekommenderas varmt. Sen vore ju Bloc Party riktigt jävla fint också. Scissor Sisters... haha! Den här listan ska fyllas på efterhand.

Jag har klippt mig. Andréas hjälpte till. Tack Andréas!

Det närmar sig sista januari och uttagningen av drömelvan januari 2007. Laget har börjat ta form i mitt huvud. Men jag avvaktar ett par dagar till.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja visst är man? Ska du inte göra annat än att springa på konserter i vår? Tokfrans där, tänk på att du har skola också! Fnisselifniss.

Postat av: blom

vi ses i dimman på klubb smart!

2007-01-29 @ 22:11:04
URL: http://blomsblogg.blogg.se
Postat av: ewa

jag hakar på zelmani. minns jag inte fel så tyckte jag hon var sjukt tråkig när jag såg henne för flera år sedan. men det var på festival. då vill man ha röj. bloc party ja tack. men då är vi i amsterdamn!

2007-01-29 @ 22:19:10
Postat av: Anonym

Hej Jesper! Jag är på ovanligt bra humör idag, så jag ska smycka din gästbok med ett rykande färskt inlägg av din favoritkommentatör (kan man säga så?).

Jag varnar jag dig för Scissor Sisters, de är dåliga live. På riktigt.

Timbuktu är bra live, och som grädde på moset har han för vana att festa till det ordentligt på klubben han spelar på efter konserten. Har en het bild min mobil där han står och urinerar utanför Inkonst på Möllevången i Malmö efter hans spelning där i höstas.

Banden jag önskar jag sett live:

The Stone Roses (runt 1990)
Pink Floyd (i början på 1970-talet)
Joy Division
Primal Scream (tidigt 1990-tal)
Jakob Miller

2007-01-29 @ 22:23:15
Postat av: martini

Tänk nu igenom ditt lag noga! ingen Elmander, okej!? Ser fram emot det. Men facit kan du alltid läsa på min blogg. tack o hej

2007-01-29 @ 22:26:34
URL: http://martini.blogg.se
Postat av: jeppan

Favoritkommentatör - Nils?

Vill bara påpeka att jag tyckte bra om Scissor Sisters på Roskilde för några år sedan, Timbuktu har jag säkert sett 5-6 gånger och det är alltid bra (va fan gjorde du på Inkonst???) och Primal Scream har jag också avnjutit vid två tillfällen (dock tidigt 2000-tal men det var fantastiskt ändå).

Stone Roses hade varit nåt det.

2007-01-29 @ 22:48:57
URL: http://jeppelarssons.blogg.se
Postat av: Andréas

You are so welcome! Du var inte snygg innan men POFF nu är du snygg.

Jag kanske kan tänka mig att ta följe till någon av konserterna. Fast aldrig på Mando Diao!
Zelmani är given. Men jag har ju startat en ny grej. Jag har börjat gå på bio i min ensamhet, funderar på att göra detsamma på, vissa, konserter.

Nu ska du få tändvätska. Du kommer INTE ens se fyra av ovannämnda spelningar.

2007-01-29 @ 22:54:51
URL: http://wickan78.blogg.se
Postat av: niklas

jävlar i havet så många spelningar som vankas då. själv ska jag göra ett besök till basse och sofie i london i slutet på april och samtidigt passa på att gå på festival såklart. direkt efter det blir det irland för en rise against spelning och sen hem igen den 2:e maj, lagom till att precis ha missat festivalborg..sweet!

2007-01-30 @ 11:08:36
URL: http://www.skitliv.org
Postat av: Favoritkommentatören

Glömde skriva mitt namn, men det räckte uppenbarligen med att beskriva mig själv som favoritkommentatör så förstod du vem det var.

Inkonst räknar jag in i klubbscenens top3 i Sverige. Rekomenderas varmt för alla som inte blir illamående av att se palestinasjalar och dreads.

2007-01-30 @ 15:40:40
Postat av: Gabriella

Hej Jeppe!
Kan meddela att alla Lalehs konserter på Nef är fullbokade. Endast konserthuset finns det biljetter på. tyvärr :/ ville med se henne. men hemmasonen Timbuk ska jag och Seb se iaf. :)

2007-01-30 @ 19:55:54
URL: http://gabriellabella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback