DRÖMELVAN (dec + ½ jan)

Eftersom Martin och Andréas vill glänsa med sina fotbollskunskaper vill jag inte vara sämre, även om jag kunskapsmässigt är det. Dock harjag redan upptäckt flera fel hos de båda. Dessa är nu korrigerade. För rätt facit - se nedan:

DRÖMELVAN DECEMBER 06 + HALVA JANUARI 07
(uppställning 3-4-3)

                                                         Nicky Weaver (Man City)

                   Evra (Man Utd)                     Touré (Arsenal)                 Materazzi (Inter)

C. Ronaldo (Man Utd)      Gilberto Silva (Arsenal)   Lampard (Chelsea)      Rosicky (Arsenal)

                  Zlatan (Inter)                      Elmander (Toulose)              Larsson (Man Utd)

Motiveringar:
Weaver petar världens bästa målvakt Isaksson...

Evra, stenhård ny bekantskap i United...
Touré, världens bäste back i Arsenal...
Materazzi, mål med bissakleta (stavning deluxe) säger allt...

C.Ronaldo, världens bäste över huvud taget just nu...
Silva, sanslöst formstark i Arsenal...
Lampard, bättre än Gerrard för tillfället...
Rosicky, sänkte Liverpool med två drömmål i FA-cupen...

Zlatan, bäst i italienska just nu...
Elmander, bäst i franska just nu...
"Henke", comebacken på toppnivå gör han given i laget...

Lite för lite svenskar för att jag ska vara nöjd. Men okej elva. Saknar dock en krigarbjässe på mitten.

På återhörande alla fotbollsälskare!



                          

Kommentarer
Postat av: martini

Martini ska lära dig allt om fotboll. Blir tradition, med radio-stryktips och varje lördag ska vi tippa på riktigt.

var har du gjort av Stankovic. Inte en liten favorit? + till henke.

Postat av: Rickard

nicky weaver? nu har du supit till... enda anledningen till att han petar isaksson är för att hans mamma ligger med stuart pearce. så måste det vara för han är fan inte bra alltså. Nej du Jeppe, det var en alldeles för tråkig lista, endast spelare från tre ligor? kanske var det som var utmaningen men jag saknar spelare från spanien tex. Nicky Weaver? allvarligt? Notera insläppta mål på Van der Sar eller Coupet istället. Nicky kastar in minst 4 per säsong i egen bur, plus att han har världens tjockast back som gör minst 5 i eget; richard dunne.

2007-01-16 @ 21:58:59
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: jeppan

Rickard: Den enda målvakt jag någonsin brytt mig om är ju du. Och du har ju lagt skorna på hyllan... Men herregud, VAN DER SAR!?!?? Då skulle jag ta med Jens Lehmann före till och med. Man måste vara sympatisk om man ska vara med på min lista. Eller som back göra mål via en bissa! (där gardera jag mig snabbt...)

2007-01-16 @ 22:41:36
URL: http://jeppelarssons.blogg.se
Postat av: Rickard

vem, har sagt att jag gett upp. jag har åtnjutigt en strålande karriär i continental stars här i london. Men jesper, en sak: Van Der Sar: 23 matcher - 16 insläppta, Lehman 23 matcher - 19 insläppta, Weaver 23 matcher - 25 insläppta.

Allvarligt. Då kan du ju lika gärna välja Hedman i det allstarlag

2007-01-17 @ 11:03:46
URL: http://ipitythefool.se
Postat av: Andréas

Du är så jävla patriotisk. Jag blir nästan äcklad. Att ha med Zlatan, Henke och Elmander! i ett världslag finns inte i min värld.

Att Lampard är en av världens mest överskattade spelare och att denne var sitt lands sämsta spelare i VM, ja det är en helt annan sak.

2007-01-19 @ 15:11:04
URL: http://wickan78.blogg.se
Postat av: jeppan

Nu var det december fram till för några dagar sen som vi skulle bedömma. Inte VM. Sen var vi väldigt överens om att du hade som uppgift att de närmaste veckorna lära mig ett och annat om spelare utanför svenska fotbollslandslaget. Din pedagogiska förmåga hittills är under all kritik.

2007-01-19 @ 19:12:38
URL: http://jeppelarssons.blogg.se
Postat av: Andréas

Du tror alltså att min pedagogik är lika med noll. Men det är medveten tystnad Jesper. Jag försöker få dig att öppna dina vyer genom självlärning. Jag kan meddela att jag, faktiskt, märkt resultat. Och då har det bara gått ett par dagar. Alltså, bra pedagogik från min sida och bra inlärningsförmåga från din sida!
Bra jobbat!

2007-01-19 @ 19:21:26
URL: http://wickan78.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback