Flash Mob - en fluga jag missat.

Snubblade runt på Facebok och ramlade in i en grupp som kallar sig för Flash Mob Lund. En sån där grupp som så många andra grupper på Facebook uppmuntrar till att göra sjuka grejer - ofta hysteriskt roliga. Eller fina. Som till exempel när några vänner till mig i Stockholm drog igång Facebook-gruppen "400 personer hejar på ett slumpvist utvalt knattelag i en match" vilket blev en otroligt uppstyrd succé. Och ett minne för livet för Hässelby P98.

Kolla själva:
 


Men till saken. Flash Mob. Detta verkar ju ha funnits ett tag. För mig var denna grej ny och via den video som Flash Mob Lund gjort surfade jag vidare och hittade helt fantastiska saker.

Till att börja med. Vad är en Flash Mob? Så här stod det på Flash Mob Lunds sida: En flash mob är när en grupp människor plötsligt samlas på en offentlig plats, och där gör någonting oväntat. Det skall verka så spontant som möjligt och det är tänkt att man skall vara många som gör samma sak under en liten stund och sedan bara går därifrån som om inget hänt.

Här har ni några exempel:

1. Frozen Grand Central i N.Y.


2. Sjuka japaner. Jag hade i alla fall skitit på mig.
 

3. En svensk variant på japanernas som är oerhört rolig:


4. Lundastudenternas egen som fick mig att snöa in totalt (politiskt korrekt?):




Och nej, för den som undrar, det går sådär med jobbsökandet... Jag har förmodligen ganska mycket tid över.
Men imorrn flyttar jag till Göteborg.

Kommentarer
Postat av: martini

Dessa är helt fantastiska...jag fick själv vara med om en Freeze i Helsingborg på Knutpunkten...tyvärr hade jag hört talas om hela grejen innan så jag blev inte förvånad...Hade varit grymt roligt annars....Undrar vad fan man hade tänkt...En klassiker när japanerna kastar sig på marken.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback