TV-bloggen - en statusrapport



Jag skrev om "Klass 9A" för ett tag sen. Intresset har kanske falnat något men det är fortfarande kvalitativt. Men sen dess har Kungamordet börjat - en fortsättning på den några år gamla "Kronprinsessan" med Alexandra Rapaport som blivande miljöminister i fokus. Jag tyckte den var bra. Men "Kungamordet" är helt suveränt och lätt en av de bästa svenska dramaserier som gjorts. Framför allt tack vare Reine Brynolfsson som är obehagligare än någonsin som maktgalne och hustrumisshandlande Gert. Skådespeleriet är av yttersta världsklass. Så även från Marie Richardsson som spelar den misshandlade hustrun. Nu är det en del kvar av "Kungamordet" och det kommer vara sjukt spännande. Kan verkligen rekommendera alla att gå in på svt.se och se de tre första avsnitten innan måndag.

Andréas har börjat följa Entourage - änt-e-ligen!!! Johnny Drama var från början skapad för att roa den gode Sundberg, det har jag länge varit övertygad om. Säsong fem av Entourage väntas komma till sommaren.

LOST har av många dömts ut, så även av mig, ett tag under den väldigt sega säsong tre. Men nu under säsong 4 har serien plötsligt blivit bättre än någonsin. Avsnitt 4 och 5 med Kate och Desmond är riktigt bra. Framför allt det senaste med Desmond som är tv på ett sätt som jag aldrig sett förrut - vilket LOST:s manusförfattare lovade redan under den första säsongen. Upplägget i det avsnittet är så vansinnigt bra att jag här och nu medger att jag slaviskt tänker fortsätta följa LOST till den dagen det tar slut (2023?). För om det finns sådana guldkorn att plocka fram så herre jävlar!

Den sjunde säsongen av 24 närmar sig men trailern lovar bara skit. Hur fan kan dom lägga ner CTU??? Jaja, jag tänker givetvis följa det. Så fort manusstrejkens efterdyningar är över sätter det väl igång...

...liksom Hereos som är riktigt efterlängtat efter de senaste avsnitten före jul.

Prison Break drar igång först i maj igen efter några få avsnitt efter nyår. Men även PB är bättre än någonsin. TV-våren har börjat bra och lär fortsätta minst lika fint.

Family Guy hade en dålig start på den sjätte säsongen (amerikanskt säsongmässigt räknat) men det senaste avsnittet, avsnitt 10, höll mycket hög klass. Det är detaljerna som gör det och Seth verkar ha hittat tillbaka till dem efter en ganska trevande period.

Melodifestivalen har som underhållningsprogram tyvärr varit sämre än på länge. Björn Gustafsson, som den här bloggen hypade i höstas (självklart ska det sägas), har varit bra även om den senaste föreställningen som en kopia på Robert Gustafssons gamla fylleikon Fred Asp bara var *gäsp* och "det här har gjorts förr Björn"... Men han kommer, han kommer. Sedan har jag fullkomligt älskat Nour El-Refai som dominerat totalt med en helt sagolik ironi och timing. Hur folk inte kan förstå storheten med henne är nästan skrämmande! Otroligt rolig. Sen börjar jag som vanligt skratta hejdlöst så fort Nordman kommer in i bild.

Kommentarer
Postat av: Rickard

Jag missar som vanligt allt som har med Svt att göra som inte är sport men klass 9A har jag inte missat. Sjukt bra, framförallt den iranske matteläraren.

Själv har jag tokpressat tre säsonger Greys anatomy för att kunna hänga med Rebecca när hon ser på det. Även klämt två säsonger House så jag vet allt om medicin nu. Lost, Preson brejk och Entourage är ju klassiker som man inte kan annat än älska. Själv var jag barnsligt förtjust i Las Vegas innan de bytte ut storchefen och ersatte han med Magnum. Nu är det bara dåligt.

Postat av: Rickard

Ok, han kanske inte är iranier men han pratar som en iranier iaf. Så.

2008-03-05 @ 13:58:46
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Andréas

Johnny Drama for president!

2008-03-06 @ 00:49:36
URL: http://wickan78.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback