Landskamp med flickvännen

image22

Det kan mycket väl vara så att förutom att bli föräldrar och gifta sig så kan det största man kan gå igenom som par vara den första matchen med landslaget som man ser tillsammans.

Eller - för att göra det mer generellt - kan vi kalla det för den första gången som tjejen ser sin kille i aktion då han ser sitt favoritlag spela viktig match.

Jag har alldeles för länge dolt den sidan av mig. Ikväll är det dags. Sverige mot Danmark, det blir 3-1, och det kommer bli en jävla massa hat och kamp.

Vi har varit tillsammans i tre år. Men kanske borde jag gömma denna sida av mig själv ett tag till.



DAGENS EKWALL
(kategorin: Hur man framhäver sina egna intressen fast det ska se ut som man gömmer dom i slutet av ett blogginlägg) 

"Efteråt ses vi på Stureplan", sa jag till Lagerbäck idag.
"Jag föredrar andra ställen", svarade han.
No kidding!

Publicerad den 7 september 2007 16:23

Patrick Ekwall

[email protected]


Kommentarer
Postat av: jeppan

En bra adress att ladda upp med inför matchen...
http://www.amazon.com/Magic-Bruce-Springsteen/dp/B000V8I2QU/ref=pd_bbs_1/103-8664712-3971010?ie=UTF8&s=music&qid=1189256924&sr=8-1

2007-09-08 @ 15:13:49
Postat av: Rickard

Haha, det där är en dålig idé Jesper. Hon komme rinte vilja vara tillsammans med dig sen fattar du väl. Ska du dessutom ha den där hatten på dig så vet jag inte vad hon ska tro. Efter att tillbringat merparten av varje dag i två veckor med dig i tyskland så kan jag ju säga att jag vet exakt hur du reagerar under match. Och det är inte friskt. men friskt är tråkigt så det gör ju fan inget.

Postat av: Andréas

Så blev det 0-0. Därmed är tyvärr Danmark avhängda.
Micke Nilsson hade behövt en moped idag för att hänga med Grönkjaer.
Zlatan var bra. Otroligt fokuserad. Men han måste börja leverera i landslaget.
I det stora hela ett rättvist resultat.

2007-09-08 @ 23:08:41
URL: http://wickan78.blogg.se
Postat av: Nils

Jesper, svara för Guds skull! Är ni fortfarande ihop? Jag börjar bli orolig här. Elisabet frågade mig i veckan om hon fick följa med på AIK - Djurgården den 24. Jag kunde bara skratta. Humor har hon iaf! Härlig tjej... :)

2007-09-09 @ 10:16:23
Postat av: jeppan

Andréas: Nja, 0-0 var okej, knappast rättvist (Sörensen var fantastisk), men Agger snor tre poäng och det ska jag aldrig glömma. Vi ska va nöjda över resultatet när nu dom andra matcherna slutade som de gjorde. De bästa länderna igår var Lettland, Island och... Zlatland.
Nils: Vi är tillsammans. Hon bad mig hålla käften vid ett tillfälle annars gick det rätt smärtfritt. Däremot tror jag att hennes syn på min far har förändrats. Väldigt kul att höra från dig i alla fall! Och förr eller senare måste Elisabet se ditt riktiga jag. ;0)

2007-09-09 @ 11:25:02
Postat av: Andréas

Nils. Hon är ju för fan i hop med en aikare. Hon har väl inga gränser över huvud taget.
Jesper. Visst skulle Agger fått rött kort.

2007-09-09 @ 12:56:36
URL: http://wickan78.blogg.se
Postat av: Marit

Haha, det här var ju intressant...
Nu ska vi reda upp några saker här:
1. Du har inte alls dolt den här sidan för mig, inte särskilt bra i alla fall, när vi har sett andra matcher
2. Jag har spelat fotboll hela mitt liv, tror du att vi bara kramas på planen?
3. Du skrek "HELVETEEE!" vid ett inkast, då får man säga håll käften - du stör ju!
4. Din pappa är fantastisk
Love

2007-09-12 @ 16:16:17
Postat av: Marit

Jag måste säga puss också! Puss

2007-09-12 @ 17:05:53
URL: http://marithellstrand.blogspot.com
Postat av: Andréas

Jesper. Jag vill väldigt gärna ha ett svar på Marits andra punkt.
Sedan hoppas jag helt klart att Marit kommer skriva fler kommentarer här inne.

2007-09-13 @ 11:27:06
URL: http://wickan78.blogg.se
Postat av: Andréas

Jag måste säga puss också! Puss

2007-09-13 @ 11:27:47
URL: http://wickan78.blogg.se
Postat av: Nils

Jag vill också bara säga puss. Puss!

2007-09-13 @ 16:38:52
Postat av: jeppan

Andréas och Nils: Marit är min flickvän.
Ni är bara gay.

2007-09-13 @ 17:27:03
Postat av: martini

Är detta inlägget ett melodrama?

2007-09-14 @ 17:29:45
URL: http://martini.blogg.se
Postat av: Nils

Jesper: Jag visste inte att du var homofob. Jag ber om ursäkt. :) Förresten blir det långhelg för mig i 08-området. Först en obetydlig match mellan Sverige och Nordirland i något kval, sedan en härlig måndag i passionens, kärlekens och hatets tecken - utan pajashattar och klappa takt, där jag kommer hälla liter efter liter av allt från Fuller's London Pride till Nils Oscar India Ale i min torra strupe, och vem vet? Kanske jag tar mig en spliff i största hemlighet på mitt kära Norra Stå. Precis som fotboll ska avnjutas. Eller hur Jesper? :)

2007-09-17 @ 18:09:27
Postat av: Nils

Edit: Det hade varit mysigt med landskamp på lördagen, men Hector (du vet Saxkillen) som kom med idén ringde imorse och berättade att matchen visst var i oktober. Hoppsan...

2007-09-18 @ 11:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback