Mr Martini & the Joker Smoker

Jag hade inte träffat tävlingsmänniskor innan jag kom till Ljungskile. Jag hade verkligen ingen aning om hur det kunde vara. Inte förrän Mr Martini slängde sig ner på knä, vevade innebandyklubban i väggen, och skrek rakt ut. Och inte heller förrän jag träffade den största retstickan i världen, Jokern, som kan prata om sina egna lyckosamma vinster oavbrutet i veckor - och gå över lik tills han hittat varje persons akilleshäl.

Men hur mycket jag än försöker och vill, så kan jag inte motstå det faktum att det är jävligt roligt. Töntigt och omoget, naturligtvis, men jävligt roligt. Tävla med Mr Martini och Jokern är kul - även de gånger det går till överdrift. Nja, nästan alla de gångerna i alla fall.

Under det första året på Ljungskile folkhögskola har jag fått se mörka sidor. Men det behöver man för att se de ljusa. "Så att du kan bo i din lilla rosa bubbla", som Jokern förmodligen sagt.

Det här är en hyllning till de två största stjärnorna på Ljungskile folkhögskola. De har aldrig, verkligen aldrig, haft fel. Framför allt inte när de tycker olika.

Tack för ett jävligt sjukt år!

The Joker Smoker
Jokern

and Mr Martini
Martini

Kommentarer
Postat av: Jokern

Stort att få ett sådant massivt utrymme på din blogg, även att det är tillsammans med skåningen. Sedan vill jag ha en förklaring på vad du menar med lyckosamma vinster!

Postat av: Rickard

Du har uppenbarligen aldrig spelat Golf med mats, Volleyboll med Metal-Tomas, Golf med Emil, Vilken sport som helst med Linus eller fotboll med mig. Om vi sedan kan kasta in Peter söderlund, Addelido och jonas B i den där mixen så har du nog träffat tävlingsmänniskor innan.

2007-05-19 @ 12:53:36
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: jeppan

Rickard: Ni är, ärligt talat, inte nära. Andréas och Martin är überextrema. Alltså, jag lovar. Det är sjukt.

2007-05-19 @ 15:14:18
Postat av: jeppan

Rickard: När jag tänkt efter lite... möjligtvis Jonas B. Men han skulle å andra sidan döda för mat. God bless him.

2007-05-20 @ 01:21:16
Postat av: martini

Jag tackar och bockar för dessa "vackra" rader och som andreas uttryckte det, "ett sådant massivt utrymme".

2007-05-21 @ 12:10:56
URL: http://martini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback