En fantastisk upptäckt

Ur en DN-text om bandyns härkomst klippte jag ur det här stycket:

"Att hans favoritlag i fotboll, Nottingham Forest, egentligen heter Nottingham Forest Football and Bandy Club är de få som vet. Och ordet "bandy" i engelskan finns endast kvar i uttryck för något som kastas fram och tillbaka samt för att beskriva personer som är hjulbenta."

Otroligt intressant. Och roligt. Jag har helt klart fått ett andralag i England efter Arsenal. Oh Yeah.

Läs hela reportaget här:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=630706

Kommentarer
Postat av: Andréas

Då håller du på Arsenal, Manchester United (när Henke spelade där), Nottingham, Gripen, Djurgården (när Håkan Södergren spelade där), Elfsborg, Örebro, Frölunda och Toulouse.
Jag har säkert glömt något lag.
Och du snackar om supporterkultur. Skaffa dig ETT lag. Sedan kan du börja prata varmt om supporterkultur.

Postat av: jeppan

Haha! Jag lever supporterkultur med TVÅ lag, och det vet du mycket väl. Gripen i bandy och Sverige i fotboll. Sen har jag en del favoritlag runt om i Sverige och världen och jag ser verkligen inget konstigt med det. Ungefär som att du inte brydde dig speciellt mycket idag när FBK torska tredje raka. Eller hur!? =)

Örebro är inget favoritlag, men det är kul om det går bra för dom eftersom stan är min andrastad.

Elfsborg däremot ska jag hålla på i allsvenskan. Och lite IFK (JAKOB!!!), Helsingborg (HENKE!!!) och AIK (RUBARTH, PAGGE & KUKEN!!!) då. Och Malmoooeee (SUOMI!!!). Såna lag som ni kompisar gillar, det är kul när det går bra för er.

2007-03-27 @ 23:18:37
Postat av: Andréas

Det är visst konstigt med tanke på hur varmt du pratar om supporterkultur. Dra inte in Färjestad i detta.

2007-03-28 @ 12:10:15
URL: http://wickan78.blogg.se
Postat av: jeppan

Andréas: Jag har aldrig ens nämnt ordet supporterkultur förrän du gjorde det för ett par kommentarer sedan. Så så varmt har jag inte talat om det. Men jag nöjer mig med att själv veta vad jag tycker.

2007-03-28 @ 12:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback