Allsvenskan - Plats 8

Jag vill börja med att be om ursäkt för att jag gått över tiden. Fastnade i ett skolarbete som tog lite längre tid än väntat. Dessutom flyttades tiden fram en timma vilket gjorde att min dagsplanering gick åt helvete. Eftersom tävlingen utropades vintertid så antar jag att det är vintertid som gäller, står inget om det i reglerna. Hoppas därför att tävlingsledningen kan se mellan fingrarna när det gäller detta möjliga övertramp. Hur som haver, here's number eight:

8. ÖREBRO SK

Sex år i Örebro och en flickvän som fortfarande bor där. Örebros åttondeplats kan ha med det att göra. Men framför allt har det att göra med rediger jävla fakta. Örebro ÄR ett mittenlag. Hur ni än vrider och vänder på det så slutar ÖSK alltid, med vissa undantag, sjua eller åtta. Jag ser därför ingen anledning att det skulle gå annorlunda den kommande säsongen. Glöm inte att Örebro blev RÅNADE på sin allsvenska plats. Glöm inte att ÖSK aldrig åkte ur allsvenskan. Glöm inte att ÖSK just den säsongen slutade, ja just det, åtta. Förbundet ville statuera ett exempel, och då var det självklart inga problem att ge sig på Nerikes stolthet. Tror faktiskt inte samma sak hänt om det rört ett stockholmslag. Nog om detta. Det intressanta med ÖSK är att dom behållt många av spelarna sedan senast de lira Allsvenskan. Lars Larsen är fortfarande kung på mittfältet, men nu har laget som typ alltid har högst medelålder dels blivit av med Thomas Andersson (som la skorna på hyllan) och dels haft tid att i Superettan satsa på yngre förmågor. Som till exempel nyblivne U21-landslagsmannen Kristoffer Näfver (född -86). Sen har vi ju den alltid duktige mittfältaren Patrik Anttonen och målspottaren Nedim Halilovic som bara blir bättre och bättre. När ÖSK är som bäst spelar dom riktigt fin fotboll med snabbt kortpassningsspel och då kan dom slå de bästa. Men tyvärr har ÖSK alltid haft en låg lägsta nivå, och därför är dom, och har alltid varit, med vissa undantag, ett mittenlag.

Kommentarer
Postat av: Andréas

Dom har inte kommit i mitten de två senaste säsongerna.

Sedan känns det som du namedroppat Kristoffer Näfver från wickan78.blogg.se

Postat av: jeppan

Näfver är droppad från www.orebro-sk.se där jag, som när det gäller alla andra lag, läst på om varje spelare. Sen kan jag bara gratulera dig att du också snappade upp den unge talangen.

2007-03-26 @ 22:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback