Allsvenskan - Plats 7

Oj oj oj, vilken härlig vårdag. Mycket att se fram emot idag, men det ska jag berätta om lite senare. Först ska jag säga grattis till Martin "mister Hokus Pokus" Bergström som fyller år idag. Kanske kan han få fira det med en Helsingborg-vinst mot Warberg ikväll i innebandyns kvartsfinal 4:5. Men nu först är det i stället dags att presentera laget som hamnar på plats nummer 7. Och det är väl också här, efter att jag, Martin och Andréas haft exakt samma lag på platserna 8-14, som vi börjar gå lite olika vägar. Hoppas det i alla fall.

7. DJURGÅRDENS IF

Det här är väl egentligen det enda lag jag hade riktigt svårt att placera. Djurgården har ju sedan sina back-to-back SM-guld inte imponerat speciellt mycket. Där man ett tag gjorde fantastiska värvningar som Johan Elmander, Kongo-Kim, Geert van Ouden och Andreas Isaksson kan man väl knappast säga det samma om Quirino, Även om den lille brassen faktiskt gjort ganska bra ifrån sig i årets träningsmatcher. DIF har fortfarande många intressanta spelare. Matias Concha har jag alltid gillat och det gör tydligen även Lasse Lagerbäck numera. Mattias Jonson var alltid en favorit i landslaget och Jones Kusi-Asare kan mycket väl vara med och slåss om skytteligatiteln i höst. Dessutom är unge sydafrikanen Lance Davids lagets största löfte och Patrick Amoah kan, om han får chansen, även han få ett litet genombrott i år. Och sen har ju faktiskt Quirino fått en brassepolare i Enrico. Ett lag med en så här bra trupp borde egentligen hamna på en bättre placering, men nu börjar vi nå en nivå där alla lag har riktigt bra trupper. Djurgårdens svaghet är försvaret och förmågan att fungera som ett lag - också det som ett resultat av alla individualister.

Kommentarer
Postat av: Anonym

DEN Ouden hette han väl ändå? Ny vänsterback också, Jan Tauer och ännu en tysk back tränar med laget nu. Det ryktas att Tauer ska vara ett riktigt problembarn. Det tar jag visserligen med en nypa salt, men hoppas hoppas!

2007-03-26 @ 15:12:36
Postat av: Andréas

Efter att ha pratat med tävlingsledningen kan jag meddela följande.
Jesper har fått en varning. Detta på grund av att han publicerat ett lag för sent.
Tävlingsledningen bedömer händelsen för fusk.

Personligen tycker jag att du kommit lindrigt undan Jesper.

Postat av: martini

Jag kan tycka att det är ett grovt övertramp. Om tävlingsledningen bedömmer det som fusk borde man straffas hårdare. Finns det olika grader på fusk? vad finns det för olika bestraffningar?

2007-03-26 @ 19:53:01
URL: http://martini.blogg.se
Postat av: jeppan

Jag är mycket nöjd med tävlingsledningens beslut.
martini: Det stod inget om vintertid kontra sommartid i reglerna, alltså, ett kryphål. Du om någon borde förstå. =)

2007-03-26 @ 22:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback