Allsvenskan - Plats 5

Tonen har utvecklats till det sämre. Jag själv är bidragande i allra högsta grad. Det är jag väl medveten om. Men det är inte min stil. Det är inte jag. Jag är en snäll person egentligen, och har, efter att ha fått ta emot mycket skit, gått lite över styr, låt oss kalla det catharsis, ett utbrott som byggts upp inom mig, för att som en massiv aggression explodera i ansiktet på framför allt tre personer, i synnerhet en. Jag vill nu be er om ursäkt. Jag mår ändå bara dåligt av att vara elak tillbaka. Fortsätt hacka på mig, om det är det ni vill, och jag vet att ni gillar tjuvnypen lite, men, för att dra en snyftarhistoria, jag orkar inte mer. Här kommer lag fem.

5. MALMÖ FF

Himmelsblau laget. Jag fastnade för MFF när dom på hemmaplan genom Afonso Alves vände och vann mot Hammarby inför 25 000 åskådare året dom tog SM-guld. Det var nånting med klimatet som inte kändes svenskt. Det var en häftig känsla. Jag skulle vilja säga att Malmö ligger i sydeuropa medan resten av landet ligger i norden. Kontinentalt på nåt sätt. Malmö har ett kul nyförvärv i Ola Toivonen från ÖIS. Man har också behållt många läckra spelare, som Junior, Jonathan Johansson och Jari Litmanen (om han håller = finsk sisu), samt att äntligen tjocke, bredrövade Niklas Skoog är tillbaka. Saknar dock Elanga sen en lång tid tillbaka, han var en häftig ytterback. Jag tror att Malmö kommer leda serien, eller i alla fall vara bland de två främsta lagen, över sommaruppehållet. Sen har Europa ryckt ifrån dom ett par spelare plus att Litmanen efter ytterligare en skada lägger av, och då faller Emm-iff-iff till en femte plats. Malmö är alltså inte bäst i Skåne när serien är slut. Vilka kan det vara som blir det? Följ min blogg.

Kommentarer
Postat av: Andréas

För det första. Den som ger sig in i leken får leken tåla. Det har jag blivit uppväxt med.
Faktum är att detta var din bästa analys hittills. Även om den inte var allt för lång.
Sedan måste jag bara säga att det är så jävla härligt att Sverige torskade idag!
Fegheten slog tillbaka. Rakt på förbundskaptenernas brillor.
Hur fan gick det till när Roland Andersson fick sitt jobb? Jävla pajasuttalanden hela tiden.

Postat av: jeppan

där roland falerade briljerade ljungberg. all heder åt vår lagkapten. när det gäller intervjuer då.

jag har blivit uppväxt med att få stryk om jag inte gör som folk säger. men det kan man inte heller tro?

2007-03-28 @ 23:45:46
Postat av: martini

Jesper! Det viktigaste först har vi lärt oss. "Malmö är alltså inte bäst i Skåne när serien är slut." Upp med det som rubrik eller ingress.
Jag saknar också Elanga...nu kan man itne sjunga "mff kan inte vinna - Elanga prylar sin kvinna"
På tal om Sveriges match igår. Sweden missar EM med all säkerhet. förlust i parken, förlust på santiago och förlust mot DK hemma. Det duger inte. Lagkaptener som inte ställer upp med bästa laget borde få sparken. Zlatan bojkotta landslaget för tusan! Det var väl Zlatans första förlust i år...

2007-03-29 @ 12:39:01
URL: http://martini.blogg.se
Postat av: Peter Björkman

Fel fel fel. Elanga vad är det ni saknar, långa löpningar som resulterar i inlägg som i 95% av fallen man kan återanvända GBKs ramsa, B-rinken, B-rinken (ingen på stadion skulle fattat vad man yrar om och skulle bli klassad som mongo dock).
Det som tar MFF högre upp i serien i år är att vi har bra uppbackning på nästan alla elva platser. Danne kommer få spela på mitten i år vilket han gör förbannat bra, kunde senast skådas igår.

P.S.
Vem i MFF skulle vara påväg till Europa?

2007-03-29 @ 20:01:37
URL: http://www.mff.se
Postat av: jeppan

haha! björkman din jävel! det är mycket möjligt att en spelare som ola toivonen, eller junior, eller kanske till och med safari får erbjudanden i sommar. det är spekulationer, men väldigt vanligt, framför allt i MFF.

2007-03-29 @ 20:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback