Allsvenskan - Plats 4

Shit, va fort det gått. Helt sjukt. Bara ett lag kvar, och sen imorrn, kommer topp 3 och alla specialutnämningar. Spännande att se hur det kommer se ut. Jag kan inte hålla er på sträckbänken lägre. Framför allt inte mig själv. Here we go!

4. IF ELFSBORG

Så är det. Mästarlaget tar sig inte ens in på topp 3. Det är alltid svårt att upprepa en guldsäsong, och dessutom tror jag att Elfsborg kan lyckas ganska bra i kvalet till Champions League. Och med en sportchef som Andreasson skulle det inte förvåna mig om han sätter press på laget att lyckas där pengarna finns. Nja, det kanske inte blir sportchefen som avgör, kan i stället helt enkelt nöja mig med att säga att Elfsborg slutar fyra i år. Många tror på ett ordentligt genombrott för Samuel Holmén, det gör inte jag. Han är redan bra, och han kommer inte bli exceptionellt mycket bättre. Anders Svensson, tja, efter hans insats igår så vettefan om inte hans karriärskurva börjat peka nedåt. Mathias Svensson däremot, han kommer fortsätta som han alltid gjort, vara farlig i luften, men sen inte synas så mycket mer. Sen är frågan hur länge man får behålla Ishizaki, den evige talangen som nog äntligen får chansen utomlands. Det ska bli kul att se om Jon Jönsson fortsätter utvecklas som försvarare och om målisen Johan WIland fortsätter vara lika bra. Men framför allt ska det bli intressant att se om Elfsborg kan fortsätta som ett inspelat lag. Och det tror jag. Det är också därför jag tror att dom, med hela fotbollstokiga Borås i ryggen, andandes vinnarluft, ändå kommer sluta som ett topplag, även om det inte blir bland de tre främsta.

Kommentarer
Postat av: Andréas

Mycket oväntat.
Ytterligare en bra motivering.
Personligen tror jag inte Elfsborg har mycket att hämta när det vankas Europa.

Postat av: martini

Ja det var verkligen oväntat. Men kommer inte Keane att lyckas? Han kanske gör mål men det räcker bara till en fjärdeplats? well... I Europa har Elfsborg inget att hämta.

2007-03-29 @ 21:41:23
URL: http://martini.blogg.se
Postat av: eko

Hej broder. Jag tänker inte skriva om sport...inte heller om motorer eller om påskenkäter...eller förnedringsjobb...
snart ses vi å då ska vi fightas i studion. Peace out.

2007-04-04 @ 19:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback