Allsvenskan + Plats 14

Idag inleds min, Martins och Andréas nya tävling. Den går ut på att tippa Allsvenskan 2007. Sluttabellen ska presenteras, ett lag om dagen fram till den allsvenska starten. Topp 3 presenteras sista dan. Då avslöjas även vilka spelare vi tror lyckas särskilt bra den här säsongen. Nyckelordet i tävlingen är prestige.

Så... en drumvirvel om jag får be...

DRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Sist och sämst i årets allsvenska blir...
DRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRDISCH!!!

14. IF BROMMAPOJKARNA


Motivering: 5-1 mot Hammarby imponerar. Men Hammarbys kvalitéer är tveksamma. 0-5 mot AIK däremot är värdelöst. Och jag tror det säger det mesta om Brommapojkarna inför den kommande säsongen. Med mittfältsklippan Stefan Bergtoft skadad och borta resten av säsongen ser det mörkt ut. Defensiv Kalle Anke och offensiv disco. Räckte kanske i Superettan, men i Allsvenskan, nästan utan hemmaaréna och skral ekonomi, hamnar dom hopplöst sist. Även om jag tror dom kan skrälla lite i början av säsongen. Efter sommaren blir det dock för tungt. Bergtoft kan komma tillbaka men då är det för sent. Nästa säsong har han lämnat BP för norska ligan, ska vi säga Vålerenga?




P.S. Min riktiga blogg fikar fortfarande. Tipset kan man dock följa, även om det bara är jag och mina två klasscompadres som är intresserade. Plus en rödhårig AIK:are då såklart.

 


Kommentarer
Postat av: Rickard

Ett lag som har stefan bergtoft som klippa förtjänar dessutom att åka ur. ingen kille man lutar sig mot när det blåser direkt. Jag tippar på bodö/glimt tror jag, i norska ligan alltså, för klippan. Kanske hamnar han annars i klippans kommun?

Postat av: Den rödhåriga AIK:aren

Stefan Bergtoft hade ett par riktigt bra säsonger i Dif och var verkligen en klippa där. But then again, det gör ont att möta Gnaget!

2007-03-20 @ 08:59:29
Postat av: Andréas

Nils. Bergtoft var aldrig ordinarie i Djurgården. Som Zoran Lukic sa: "Han är en av de bästa på träning". Men han fick bara spela när någon av de ordinarie mittfältarna var skadade eller avstängda. Nils, jag börjar tvivla rejält på dina kunskaper!

2007-03-20 @ 10:31:40
URL: http://wickan78.blogg.se
Postat av: Nils

Var skrev jag att Bergtoft var odinarie? Jag skrev att han gjorde ett riktigt bra jobb och med det menar jag att han kan bli (kunde ha blivit) väldigt nyttig i BP. Sen kan man undra hur du, grabben med koll, inte ens nämner en kille som Abin Ekdal när vi pratar BP. Andréas, jag börjar tvivla rejält på dina kunskaper!

2007-03-21 @ 22:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback