Allsvenskan - Plats 13

Efter gårdagens placering av Brommapojkarna, längst ner i tabellen, kommer här tipset gällande laget som kommer näst sist. Eftersom det inte är lika spektakulärt går vi direkt på skiten, utan trumvirvel.

13. GAIS

Makrillsöl. Är inte det ett jävligt märkligt påfund? För är det något GAIS osar i år så är det väl ändå torsk. Förlusten av mister James Keene kommer bli ödesdiger. Hur ska man göra mål? Nyförvärvet Anatoli Ponomarev, från Kalmar, har visserligen imponerat under träningsmatchandet, men det ser ändå tunt ut. Dock har man en av VM-hjältarna som tränare. Och gör Roland Nilsson comeback kan GAIS lika gärna vinna hela allsvenskan. Men han kommer inte göra det. Inte den här gången. Trots att han förmodligen skulle ge fler gråa hår på andras huvuden än han redan har på sitt eget. Laget har dock de coolaste namnen i hela Allsvenskan. Vad sägs om Sheriff Suma, Bobbie Friberg da Cruz och Prince Ikpe Ekong. Herregud. Bara en sån sak. Men när allt kommer till kritan, i år blir GAIS, med Göteborgs finaste supporters, ett bottenlag.

Kommentarer
Postat av: Andréas

Har du blivit helt knäpp?
Tycker du Gais har Göteborgs finaste supportrar? Finaste. Ha!
En skara luffare, tattare och pundare.
För ett par år sedan var jag på Gamla Ullevi och såg Gais-Ljungskile. I halvtid spelades Du gamla du fria med Ultima Thule.
Men vissa kanske tycker det är fint?

Postat av: jeppan

GAIS är vacker supporterkultur. Ultima Thule står jag inte för men det är väl mer speakerns fel än supportrarnas?

GAIS hade ett fantastiskt stöd även i division 2 när dom var i Trollhättan och lira och just därför kommer jag alltid respektera deras fans. Änglarna tycker jag inte har samma engagemang. Men det är min åsikt. Dessutom är grönt och svart jävligt snyggt.

2007-03-20 @ 17:14:29
Postat av: Nils

Bobbie är ett framtidsnamn och Prince är riktigt duktig. Han är mannen som ska ersätta Khari Stephenson, som blir ett rejält avbräck för GAIS i år. GAIS är skit, men tro mig, de klarar sig kvar.

Jag kan hålla med om att det finns en kärna bland GAIS-supportrar som verkligen har GAIS som livsstil, men de är alldelles för få. Men fan vilka slödder de jämt har i släptåg... jag tänker då på alla jävla skinnvästar och skinnkepsar man ser bland dem. Ta en titt på hur varvsarbetarna såg ut på 20-talet och besök GAIS-klacken en match. Jag lovar, du kommer tro att tiden stått still. Trogna är de, hur som helst.

2007-03-20 @ 17:28:20
Postat av: jeppan

Det är ju skinnvästarna och skinnkepsarna som är en del av det vackra.

2007-03-20 @ 17:34:57
Postat av: martini

Håller med. Det är skinnvästarna som gör GAIS och därför hatar vi GAIS.

2007-03-20 @ 19:07:03
URL: http://martini.blogg.se
Postat av: jeppan

Och det kommer från en skåning som förmodligen klär sig i vita linnebyxor under sommaren. Fladdrigt värre!

2007-03-20 @ 19:21:29
Postat av: Andréas

Så var man tvungen att hävda sig ännu mer när någon inte håller med.
Gais symboliseras med tattare. Thats it.

2007-03-20 @ 19:44:40
URL: http://wickan78.blogg.se
Postat av: Andréas

Ett lag i götet, finns bara ett lag i götet...

2007-03-20 @ 19:47:12
URL: http://wickan78.blogg.se
Postat av: jeppan

Hävdar mig inte mer än jag behöver. Jag är inte ens GAIS:are. Hahaaaaaaaaaa.

2007-03-20 @ 23:45:43
Postat av: Nils

Nej, du är ju anhängare till Judegårdens IF. Eller är det bara i ishockey?

2007-03-21 @ 15:44:25
Postat av: jeppan

Nils: Det där var antisemitiskt skrivet. Pinsamt. En sån grej till och du stängs av i min blogg. Jag höll på Djurgården i hockey när jag var 7-8 år gammal pga min barndomsidol med nummer 22 - Håkan Södergren. Sen bytte jag till Västra Frölunda och det är laget som gäller än idag.

2007-03-21 @ 17:52:54
Postat av: Rickard

Hmm, konstiga inlägg. Klart är att förlusten av Keene till fantastiska Elfsborg kommer bli ödesdiger. Men jag håller med om supportrarna, rent av det enda laget i götet med riktiga supportar. Sådetså

2007-03-22 @ 00:59:08
URL: http://ipitythefool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback