Allsvenskan - Plats 12

Andréas har redan gissat idag, vilket lag jag skulle placera på plats nummer 12. Han gissade rätt. Och det känns skönt eftersom han igår blev lite grinig efter mitt påstående att GAIS har Göteborgs finaste supporters. Jag står dock vid mitt ord och vänder ej kappan efter vinden. Jag gillar skitig arbetarkultur som går hand i hand med Bruce Springsteen. Så är det. Nu har vi i alla fall kommit fram till plats 12 i Allsvenskan 2007.

12. TRELLEBORG

Dominerade Superettan i fjol tack vare ett mäktigt försvar. Målisen Fredrik Persson var rena rama väggen, för att ta ett exempel. Dessutom står Trelleborg för Sveriges mest hatade fotbollsaréna, Vångavallen, eller, Tjongavallen som den kallas eftersom den enda taktik som är möjlig på den oftast värdelösa gräsmattan är just långbollar. Något Trelleborgarna övat på länge. Laget har dessutom som målsättning att hålla sig kvar i Allsvenskan, vilket innebär att de förmodligen kommer se varje match som ett krig, eller åtminstone som en viktig kvalmatch. I alla fall lär det vara så när dom lirar på hemmaplan. På grund av detta är det inte många lag som kommer vara pigga på bortamatcher längs ner i söder. Och att inte vara peppade inför ett möte med ett lag som Trelleborg på Vångavallen kan vara ödesdigert. Jag tror Trelleborg kommer sparka sig till tillräckligt många 1-1-matcher för att hålla både BP och GAIS efter sig. I en av vårens träningskamper har de exempelvis redan krigat ner Halmstad under en bejublad 0-0-föreställning.

Kommentarer
Postat av: Andréas

Tjena Bingo!
Bra tippat so far. Bättre än Martin, men inte lika bra som mig.
So

Postat av: jeppan

Twist and SHOUT! Jag är grym på att tippa. Bättre än martin, of course, men jag har ju en del att lära mig av en gammal uddevallare (körv me brö) som du. DVD.

2007-03-21 @ 23:48:56
Postat av: Rickard

Problemet med Fredik Person är att han har vant sig vid att ta emot, eller inte ta emot bollarna när lag som Örebro skjuter högt högt över eller när motståndalagen ständigt skjuter rakt på. Det gör inte lagen i allsvenskan och därmed så faller lite av tjongvallens storheter. Trelleborg kommer aldrig bli ett tillräckligt bra för allsvenskan, så är det. Barasådär

2007-03-22 @ 01:02:04
URL: http://ipitythefool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback