Allsvenskan - Plats 11

Under dagen gäller fortfarande. Men Martin och Andréas är som kalvar på grönbete, dom vill bara slänga ut alla lagen på en gång. Knappt har dom fått i sig frukosten innan dom sitter framför en dator för att uppdatera den allsvenska listan. Själv är jag lugn som en filbunke. Cool as a cumber. Jag vet ju liksom vad jag håller på med. Som när jag lägger ut lag 11 till exempel:

11. HALMSTAD BK

Magnus Arvidsson. Hade han haft lite tur på den tiden han var lite yngre, så hade han förmodligen varit landslagsaktuell. I sina bästa stunder är han en tank, rutinerad, orädd och samtidigt en bra avslutare. Han var egentligen värd ett bättre öde än några år i norra Tyskland och Halmstad BK. Men men. Många är dom genom åren som trivts bra på Örjans Vall, kanske Sveriges mysigaste aréna. En bra offensiv har hallänningarna, med Dusan Djuric som playmaker på mitten och Arvidssons anfallspartner Ajsel Kujovic, men defensiven och inställningen var bräcklig i fjol. Och jag är tveksam till att de ordnat upp det i år. Dessutom finns stor risk att en spelare som Dusan Djuric lämnar HBK under sommaruppehållet. Lag som FC Twente, eller kanske Anderlecht, eller kanske Plymouth, skulle kunna höra av sig - inga superlag direkt, men så har ju Dusan aldrig riktigt blommat ut heller. Halmstad får det tufft i år, men jag garderar mig lite och säger att de kan skrälla och ligga runt 4-5 plats ett tag. Men då ska allt stämma. Och Arvidsson, han får inte skada sig.

Kommentarer
Postat av: Andréas

Magnus Arvidsson har bara blivit ett halvt år äldre sedan du ville ha med honom i landslaget.

Postat av: jeppan

Men så har också Zlatan gjort comeback sen dess.

2007-03-23 @ 19:23:58
Postat av: Rickard

Bedrövligt, halmstad åker ut iår och Torbjörn får lira sin sista säsong i superettan, om han tar en plats ens

2007-03-24 @ 02:33:18
Postat av: NakenJanne

Skandal!
Vart är lag nummer 10??
Väldigt tråkigt att du inte lägger ut lagen i tig. Förmodligen är du dyngrak. Men det är ingen ursäkt.
Skärpning!

2007-03-24 @ 03:14:23
Postat av: Grípen

Folk säger att jag är arresterad, men jag är gripen. jag har blivit gripen av din blogg, men va fan liknar det att bryta ett mönster. Var är dagens placering? Jag är makrill och tror inte bättre än GAIS kommer placera sig bättre. Kommer inte Örebro presenteras på en tionde-plats, låt säga så här jag blir besviken och när jag blir besviken tar jag ut mina aggressioner.

2007-03-24 @ 03:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback