Allsvenskan - Plats 10

Tack vare tävlingsledningen fick jag uppskov en dag. For till Örebro igår och insåg på kvällskvisten att jag glömt min hemliga lista med tabellen på mitt rum. Katastrof. Men ett telefonsamtal till Andréas räddade mig och hela praktiken. För bara en liten stund sedan läste min och Andréas rumsgranne Daniela upp listan för mig, utan att Andréas var i närheten, och därför kan jag nu idag presentera lag nummer 10 (och snart också även 9). Här kommer 10:an...

10. GEFLE

Svåra att slå på hemmaplan, men ärligt talat, är inte Gefle jävligt mycket 1800-tal. Varför stava på detta sätt? Löjligt. René Makondele hade under fjolåret en fantastisk utveckling. Fortsätter han på samma sätt i år kan Gefles välorganiserade kontringsfotboll fungera även -07. Men samtidigt, i slutändan, hur många mål lär man göra med en anfallare som heter Tomasz Stolpa??? Gefle kan bli ett mittenlag, är för bra för lagen allra längst ner, men för uddlösa för att vara med högst upp. En tiondeplats verkar på förhand lagom för ett lag som verkligen är ett LAG under tränare Pelle Ohlssons vingar. Vi får se hur länge de ljusblå hänger med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback