Tennislärlingen

tennisjeppe1

1. Serven

- lägg märke till hur jag kastar upp bollen lite framför mig själv. Detta för att kroppstyngden snabbt ska hamna i riktning mot nätet. Det är viktigt att komma snabbt fram på nät efter att man slagit till bollen.




tennisjeppe2

2. Ta emot serven
- se hur dom gör på tv om ni vill men det går lika bra att titta på bilden ovan. I väntan på serven måste ni se till att ha en låg tyngdpunkt och hela tiden vagga från höger till vänster och tillbaka. Detta för att snabbt kunna sätta fart åt något av de olika hållen. Det är viktigt eftersom ni inte vet åt vilket håll motståndaren kommer serva. 



3. Stretcha
- eller kör med tigerbalsam. Inte fan vet jag.



DEN FÖRSTA 90-TALISTEN I ALLSVENSKAN!
image12

Jakob Johansson fick mycket utrymme i dagens krönika av Simon Bank samt beröm av Lasse Granqvist på Radiosporten. Det här blir bara större och större. Och bara därför var jag tvungen att uppmärksamma det idag igen. I en intervju med Robert Laul i Sportbladet idag säger Jakob följande:

- Jag vill inte vara negativ mot allsvenskan, men det var inte svårare än jag hade trott. Allsvenskan är ju Sveriges finrum när det gäller fotboll. Det är tufft, men det var inte värre än jag hade väntat mig.




Dagens match mot Hoa slutade för övrigt med förlust 6-4, 7-5. För jävla orättvist och vinden avgjorde.

CHEERS!

Kommentarer
Postat av: Andréas

Mr. Ivan Lendl. En tresetare denna gången. Har du dopat dig?
Jakob är alltid värd att hylla. Han kommer bli bra.

Postat av: martini

Allvarligt talat Jesper...du står för fan i skottgluggen när du tar emot serven. Är det verkligen baslinjen jag ser i bakgrunden...ojoj chilla lite och backa några steg.

2007-06-28 @ 23:58:48
URL: http://martini.blogg.se
Postat av: martini

Inte sen med att hylla dina ifk-spelare

2007-06-28 @ 23:59:52
URL: http://martini.blogg.se
Postat av: Andréas

Klart som fan att jag inte är sen med att hylla Jakob. Jag är stolt över att en kille som är född 1990 spelar från start i Blåvitt. Stort!
Du kommer aldrig få veta hur det känns.

2007-06-29 @ 00:10:18
URL: http://wickan78.blogg.se
Postat av: martini

Nej, ganska logiskt. jag är född fem år för tidigt för det

2007-06-29 @ 06:43:56
URL: http://martini.blogg.se
Postat av: jeppan

Martini: Om du visste hur kass Hoa är på att serva så skulle du också stå där framme. Dessutom har jag närmare till nät efter servereturen. Jag går ofta fram på nät.

2007-06-29 @ 16:27:16
Postat av: hugo

Långa servar är A och O när man möter dig med tanke på dina skurna forehandshalvvolley.

2007-06-29 @ 18:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback