Roskilde i sista stund?

image14

Det har skett en snabb vändning. En eventuell helg i Höganäs verkar bytas ut mot en eventuell långhelg i Roskilde. Det började på Butlers uteservering i fredags. Det gamla trollhättegänget satt och snackade inför deras kommande vecka på välbekant dansk mark. Jag blev, så att säga, sugen.

Framför allt då det visade sig att en vid namn Johan också blev det. Då Roskilde är slutsålt så finns det dock ett hinder att ta sig igenom (inte över!?). Så just nu har vi ögonen på blocket och har lagt ut lite trådar här och där för att få tag på var sin biljett. Iskalla ska vi vara. Fram till senast tisdag. Då måste vi veta hur vi får tag på biljett i alla fall. Den får kosta max 2 000. Vi åker onsdag eller torsdag morgon. Mitt tält åker redan om 7-8 timmar tillsammans med trollhättegänget. Det gäller att ha en plats när man anländer, som ni rutinerade festivalrävar säkert känner till.

Årets Roskilde, om vi nu kommer iväg i Johans bil, blir mitt femte. I år får man inte missa följande:

* Arcade Fire vars senaste album Neon Bible är helt magiskt.
* K'naan när han och dom andra afrikanerna kör "In the beginning".
* Arctic Monkeys liveversion av "I bet you look good on the dancefloor". Ska tydligen vara brutalt bra.
* Hela spelningen med The Killers.
* Gubbarna i The Who - bara för att.
* The Flaming Lips ska ju tydligen va fantatiskt bra live.
* Schlagerbandet The Ark.
* Davids favoriter Wilco.
* Muse som jag lyckats missa tidigare.
* ...och naturligtvis festivalens höjdpunkt: KLAXONS. Med mera.

Följande tänker jag verkligen missa:

* Red Hot Chili Peppers
* Björk
* och Beastie Boys känns inte så kul längre va?

I övrigt är Lounge-tältet en given favorit och förhoppningsvis vankas det innebandyturnering på West Camp även i år.

Helt sjukt vilken festivalpepp jag fått. Nån som har en biljett över?

Kommentarer
Postat av: martini

Lerpölen Roskilde. Nej tack.
Men ja tack The Killers.

Postat av: Terese

Hej Jesper!
Såg i dag att du hade frågat mig om vattnet på Martins blogg... Jo, det är jävligt mycket fortfarande. Ån som går genom kommunen svämmar över och så, massa källare som tar in vatten. Det värsta var då för omkring två veckor sedan. Då regnade det så mycket att jag en kväll bara kunde köra i 60-70km/h på 90-vägen från Tranås! Läget är under kontroll nu tror jag men det regnar fortfarande med jämna mellanrum så det hinner liksom inte sjunka undan.
Jag hoppas det slutar regna snart för jag har börjat jobba på tidningen nu och på en vecka har jag gjort 3 grejer om vattnet. Inte riktigt lika spännande längre...
Men, något positivt med det hela är ju att alla borde veta var Aneby ligger från och med nu. Kommer inte behöva säga "6 mil nordöst om Jönköping", blir mer "Hallå??! Översvämningar!"
Oj, vilken lång kommentar detta blev. Jaja, nu vet du hur det ligger till i alla fall :-) Hur var det själv på Roskilde, var väl läge att ha lerbrottning där va?
Ha det bra! /Terese

2007-07-09 @ 16:28:59
Postat av: Sara

Jesper! Så väldigt kul att hitta dig! Ville bara säga hej och kul att se att du lever med humöret på topp! Har funderat över vad du kan tänkas göra idag... kram Sara R (kåren för läääänge sedan)

2007-07-10 @ 11:54:13
Postat av: G-bag

Mannen, hoppas verkligen du inte missade beastie boys som du sa att du skulle. Jävlar vad sjukt det var. Aldrig varit lyckligare än i fredags. Och hoppas du lyckades se K'naan. sjukt bra det också.

2007-07-10 @ 13:42:03
Postat av: jeppan

jag valde klaxons före beastie boys men hann se extranumren och det kändes ju förutsägbart deluxe. bra låtar men slätt och tråkigt.
k'naan däremot kan mycket väl varit festivalens bästa och ärligaste spelning. från hjärtat och helt fantastiskt.

2007-07-10 @ 21:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback