Premier League 07/08 bästa någonsin?

Jag har aldrig, verkligen aldrig, längtat så mycket till Premier League. Det här är året allt kan hända och flera lag ser mycket mer intressanta ut än på länge. Framför allt ur svenskperspektiv, vilket jag alltid tycker är trevligt. Höjdpunkterna hittills:

Arsenal - alla underskattar laget som blir bäst i London i år. Ljungberg och Henry är tunga tapp om man tittar på rutin, men bådas kurvor är på väg nedåt. Nyckeln var att Fabregas stannade. Just nu krossar Arsenal Paris SG. Flamini och blivande storstjärnan Bendtner målskyttar. The Gunners är på gång!

Liverpools nyförvärv - är så jävla spännande. Torres såg riktigt bra ut även om resten av laget var en besvikelse när de torska Asian Cup-finalen mot Portsmouth... Voronin blir förmodligen årets spelare - damn I love him. Ska bli jävligt spännande att se vad kreatörerna Babel och Benayoun kan hitta på efter alla lovord från Rafa.

Chelseas tapp - storeran är över och i år blir man inte bättre än fyra. Det enda positiva är att man behåller John Terry. I dag torsk mot Glasgow Rangers, 0-2. Mourinho verkar längta bort från allt vad ryssar heter.

Manchester Uniteds tveksamma lagbygge - i år kan dom vinna allt. Men dom gör det inte. Kommer Tevez kan va som helst hända. Förmodligen blir Rooney lipig och kastar skor i vanlig ordning. Om Cronaldo återupprepar fjolårets säsong, om så bara till 50 %, är jag lycklig. Det är fantastiskt roligt att se honom även om hans lag är Man Utd... Nani kommer ta mycket plats, hur klarar de andra stjärnorna av det?

Manchester City´s satsning - ska bli riktigt kul att följa dom. Sitter bänkad framför Manchester Evening News varje dag men trycker bara på de ljusblåa länkarna. Svennis har hittills värvat målspottaren Rolando Bianchi, Gelson Fernandez, Geovanni och min personliga favorit Martin Petrov. Kommer Nery Castillo ser det intressant ut och får dom vänsterbacken Chellini hamnar dom garanterat på den övre halvan. Så länge inte Svennis tvingas värva nån av de där thailändarna. Satsningen kan för övrigt gå åt helvete. Spännande!

Chippen till Bolton - Nantes och Roma är i mina ögon två av de största förlorarna den gångna säsongen. Roma ville inte slänga upp pengarna men ville ha honom - konstigt. Nantes verkar ju helt dumma i huvudet. Chippens succé är given och han kommer ta upp kampen med Cronaldo om PL:s bästa yttermittfältare... NOT. Men bra kommer det gå och Bolton blir roliga.

West Hams satsning - Ljungberg är ett bra nyförvärv (målskytt idag) även om lönen kanske är lite för stor. Bellamy är helt underbar och kommer bli bra med Bobby Zamora (även de målskyttar idag). Hoppas dom behåller Tevez. Även om det inte är troligt är det kul för PL om inte alla stjärnspelare hamnar i samma lag.

Om jag ska tippa topp fem på ett så här tidigt stadie ser det ut så här:

1. Liverpool
2. Manchester United
3. Arsenal
4. Chelsea
5. Tottenham


Tung förlust för Mellerud i dag förresten. Förlust med 1-2 på övertid. Daniel Mesa Moreno planbäst som mittback.

Kommentarer
Postat av: Andréas

Ja, det ser onekligen spännande ut i årets PL. Fortsätt att hålla bloggen uppdaterad nu.

Postat av: martini

Jag tror United tar hem skiten i år igen. Vilket lag de har. Fattas enbart en bra förstärkning i anfallet. Hoppas på Tevez. Då leker United hem ligan. Arsenal tror jag slutar på en plats mellan 8 och 10.

2007-07-29 @ 13:26:27
URL: http://martini.blogg.se
Postat av: jeppan

Du menar Arsenal som lekt med Paris SG och Inter i helgen? Plats 8-10? Du är ju ett skämt. Hoppas Uniteds alla fjortisstjärnor börjar bråka om plats i kameran snart.

2007-07-29 @ 23:18:59
Postat av: martini

Det var tydligen känsligt att tippa arsenal så långt ner. Du får hoppas på vad du vill om Uniteds stjärnor. Eller fjortisar som du vill kalla dem. JAG tror inte arsenal gör en bra säsong.

2007-07-29 @ 23:47:31
URL: http://martini.blogg.se
Postat av: Andréas

Då får vi se om Martin står för sina åsikter när vi ska tippa tabellen.

2007-07-30 @ 09:11:22
URL: http://wickan78.blogg.se
Postat av: Rickard

Du får tippa Arsenal vart du vill för de hamnar inte i topp iår heller. Chelsea är fortsatt skitstarka såklart, tyvärr. Eftersom jag är the main Man Utd supporter så tar jag steget ut och hoppas INTE att tevez kommer då han är mer en spelartyp som vi redan har. Vi behöver en Jan Koller-typ. en duncan ferguson som kan ta ner och ditribuera den på huvet till Rooney, Nani, Cronaldo och alla. Blir nog guld iår igen. Liverpool, (you will never walk alone-klubben) Klart som fan du aldrig står själv när du är omringad av motståndarsupportrar jämt. Det är spännande men vad gör man när Lucas Neil eller han jockismittbacken i City kickar av benet på Torres i en av deras feltajmade tacklingar. Dunn heter han, självmålskungen. Lagkapten i City, det säger väl det mesta om den klubben. Med Bianchi blir succe, det tror jag. Såld till Newcastle om ett år. Svennis tyvärr på bakgården efter 2 och får börja om i Linfield. Ni vet klubben som Elfsborg slog. I Champions Leauge. det är det viktiga iår. den vinner vi. Man utd alltså

2007-07-30 @ 13:19:08
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: jeppan

Martin: Värst va känslig du var då. Är det din feminina sida som kommer fram? Det jag skrev handlar inte om känslighet. Det handlar om att du blir utskrattad och hånad för en väldigt märklig och okunnig åsikt.
Andréas: Precis. Tippar han inte Arsenal 8-10 nu så kommer han få höra det.
Rickard: Inte i topp i år heller? Vad menar du? Att komma fyra och ta en CL-plats måste väl vara en topplacering? Vinner gör Arsenal inte. Men jag hävdar bestämt att vi blir bästa London-klubb i år. Chelseas tid är över och Mourinho har lämnat klubben innan säsongen är slut. Malouda, Lampard, Terry och Drogba är deras hopp. Robben, Ballack och Shevshenko lämnar snart. Shevshenko givetvis sur när han inte längre anses vara den bäste ukrainarn efter Voronins kommande dundersuccé i Liverpool. Är dock kul Rickard att vi är överens om Tevez. Även om jag tror orsaken blir att han, Nani, Cronaldo och Rooney har för stora egon för att kunna samsas. Dock lyckades Ferguson få ihop Cronaldo och Rooney efter VM och det var imponerande. Sen tror jag inte Liverpool står och faller med Torres - dom har ju helt sjukt bra anfallare. Dirk Kuyt till exempel. Och så Voronin då... =) Kommer du ihåg Rickard på PES4 när jag spöade dig så fort jag spelade med Ukraina, hur full jag än var? Det var tider det. Manchester United kan mycket väl vinna CL i år. Elfsborg kommer tyvärr inte ta sig dit. Debrecen blir för svåra, och blir inte dom det så blir det nästa lag i kvalomgång 3 som sätter stopp för "di gule". Men hoppas kan man ju alltid!

2007-07-30 @ 16:50:27
Postat av: martini

Inte alls känslig. Det var du som gick till angrepp så fort jag tippade en annan placering på ditt arsenal än du själv.
Att säga att jag blir utskrattad och är okunnig innan det finns ett facit är väl bara det ganska patetiskt. Om det handlar om att det är ditt kära arsenal som jag klankar ner på så kan du få hämnas genom att tippa United sist. Lovar ska inte bli sur.

2007-07-30 @ 20:32:18
URL: http://martini.blogg.se
Postat av: jeppan

Varför skulle jag tippa United sist? Det vore ju lika löjligt som att tippa Arsenal 8-10. Dom blir etta eller tvåa.
Lyssna här nu Martin: Arsenals stomme var inte Henry eller Ljungberg i fjol. Vi klarade oss utan dom större delen av säsongen. Jag tror skon klämmer hos dig och Rickard för att United inte lyckades besegra Arsenal förra säsongen. Dessutom spelade Arsenals ungdomslag stundtals ut Chelsea i ligacupfinalen. All fakta pekar på att Arsenals lag är minst lika bra som förra året. Dessutom har dom inte samma press på sig i år.Att Arsenal skulle vara sämre i år är löjliga påståenden som du har påverkats av från media. Dom stora namnen är inte alltid bäst. Barcelona vinner inte Champions League. Och Tevez är ingen bra värvning för United.

2007-07-30 @ 20:47:34
Postat av: jeppan

Förtydligande: United blir etta eller tvåa. Arsenal hamnar mellan plats 3-5. Jag tror 3.

2007-07-30 @ 20:48:46
Postat av: Rickard

Jag vill minnas att du spelade en gång med Voronin. Ukraina skulle möta vilket lag som helst. komme rinte ens ihåg vad jag tog men det blev 5-0 till mig och du lämnade storgråtande. Jag undrar om du ens hade bollen, jag är ganska säker på att Voronin inte hade den iaf. jag glömde ju prata west Ham förrut, Älskar att eggert och Björgulfur pumpar in pengar men med en så usel tränare som Alan Curbishley så händer inte mycket även om man har ligans bäste (!?) anfallare i Dean ashton. Men han blir bara kvar halva säsongen. Tottenham åker ur iår.

2007-07-30 @ 22:46:06
Postat av: Andréas

Jag tror på Rickard vad beträffar tevespel. Jag har själv mött Jesper och jag har själv upplevt hans dåliga-förlorare-beteende.
Vill även tillägga att Björgulfur måste vara jordens underbaraste efternamn.

2007-07-31 @ 13:12:58
URL: http://wickan78.blogg.se
Postat av: Rickard

fast det är ett förnamn

2007-08-01 @ 13:28:22
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Andréas

Ännu bättre

2007-08-01 @ 15:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback