Satans Järnvägar och övriga klagomål

Det är inte alltid allt går som det ska. När det gäller SJ är det regel. Låt gå att jag bokade biljetterna till Örebro aningen sent och hamnade i kupén där djur var tillåtna. Inte det optimala för en pälsallergiker med astma även om tabletter och inhalator brukades. Men jag låter det fan inte gå att man ska behöva sitta i Herrljunga i en timma med en målare från Borås på väg till Ålands-färjan som sällskap. Han var inte ens intresserad av Elfsborg vilket lämnade endast ett samtalsämne kvar när det gäller Borås. Ni vet, att det alltid regnar där. Så jag passade på att, lite klämkäckt naturligtvis, fråga om det betydde att det även snöade oftare i Borås.
- Det vet jag faktiskt inte, svarade han seriöst utan att röra en min. Sen blev allt tyst och stelt. Trots att väder och vind är det enklaste samtalsämnet i världen. Utom möjligtvis i just Borås.

Men visst är det ganska skönt att åka tåg annars. För mig är åka tåg som att stanna tiden ett tag. Man kan inte stressa någonstans och man får hur mycket tid som helst att tänka, läsa och hinna ifatt sig själv. Skönt är det. Synd bara när skiten blir försenat.

Mer än en timma försenat, trots allt, och det betyder att jag kan skicka efter en ny värdecheck från SJ. Gött mos.


Skolfesten igår vart väl inte så lyckad. Min dator fucka upp sig och har börjat glappa. Datorn var även gårdagens dj-utrustning för de fyra på dansgolvet som brydde sig. Vi hade inte tillräckligt med ljus och folk klagade på musiken i stället för att önska någon av de 936 låtar som just nu finns i mitt digra WMP-bibliotek. Folk vill liksom alltid ha nåt att klaga på. Tyvärr är jag inte annorlunda.

Nästa vecka är det filmstjärnefest i Göteborg. Ewa (ja, nu blir du nämnd till slut) styr upp och det måste ju ses som en positiv sak. Härj i dalen deluxe! Min outfit kommer för övrigt va helt jävla smashing. Något att se fram emot. Especially for you El Marti.

Förutom att jag fumla till det lite ett par gånger under dagens sändning måste jag säga, så här i efterhand, att sändningen blev briljant. Min radiopartner från Tröllhätta Emma-Karin är grym. Lyssna på vårt program om utseendefixering på
www.ljungskilenyheter.se

På söndag åker jag hem till väst igen. Än en gång med SJ. Och då blir det ännu värre. Jeppe Larsson har nämligen fått plats i familjevagnen. Där inte ens allergitabletter hjälper.

Kommentarer
Postat av: Ewa

jag kände mig nästan mera speciell när jag inte var omnämnd. kan du snälla ta bort mitt namn.

ha en bra helg nu!

2007-01-27 @ 08:59:01
Postat av: jeppan

typiskt tjejer att krångla så förbannat.

ha det kul ikväll på silverbullit!

2007-01-27 @ 09:21:51
Postat av: Andréas

Härj i dalen. Kom igen. Och du klagar på mina namedropps.

Postat av: Em

Broder!Bigpackglassen!
Nu vet hela världen vad vi har för komplex!!!OH yes!!!
Kram på dig

2007-01-28 @ 14:40:04
Postat av: martini

Fyra på dansgolvet? Det är faktiskt upp till mr Dj att se till så folket shakar på dansgolvet.

vart tog promoe vägen? badadadadadadadaaaaaa

2007-01-28 @ 18:32:34
URL: http://martini.blogg.se
Postat av: jeppan

jag spelade promoe. jag spelade kommersiell skit också. jag spelade ragga och house och sånt som borde få vem som helst att dansa. jag spelade nästan ingen rock senare på kvällen. sen får jag höra att jag bara spelade rock av små tjejer fulla som ägg. och sist men inte minst pajjar datorn. torsdagsfesten var helt jävla worthless.

2007-01-28 @ 19:19:23
Postat av: Osten af Mozzarella

gå in här http://www.myspace.com/ostenafmozzarella
och lyssna på låten Satans Järnvägar så kanske ni känner igen er lite grand

2007-08-07 @ 18:45:37
URL: http://www.myspace.com/ostenafmozzarella

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback