Rapport från sjukstugan

Jag har legat hemma i två och en halv dag. Hemma innebär ett trångt rum på 15 kvadrat, i en säng, framför en laptop, utan Internet, men med massa filmer på laptopen (i det sista ordet här hade jag velat slänga in ett extra "p" men jag blir alltid konfunderad med ord vi använder i Sverige men som ännu inte finns i SAOL och ni fattar ändå vad jag menar - hey, det är inte så jävla farligt att stava fel ibland), och en påse bredvid med söndersnutna pappersfyrkanter från en hushållsrulle. Hushållsrullen består av papper av den där billiga, lite strävare sorten. Och när jag nu går in på dag 3 som snor i människokropp så börjar friktionen från pappret ta ut sin rätt. Vackra röda spår runt näsan. Som svider. Och det slutar fan inte rinna heller.

Slemmet i halsen har i alla fall löst upp sig. Och febern är borta, tror jag, det är fortfarande lite varmt i pannan. Jag är på gång och snart är det helg.

I dag såg jag "Brokeback Mountain". Här följer en recension:

Vilken jävla smörja!!!

Ni som känner mig vet att jag sällan använder tre utropstecken, och dessutom vet ni att jag inte är homofob (fråga Martin i min klass). Men filmen är ett tydligt exempel på hur långt efter amerikaner befinner sig oss som hänger med (!) när de hyllar en film med åtskilliga Oscar-statyetter för att två killar hånglar lite i ett tält. Det jag liksom fann mest "skrämmande" i filmen var när Jake Gylenhaal sitter på huk och sköljer av sig, naken, men med bootsen på vid nåt litet vattendrag. Vet inte hur det är med sjöborrar bland bäckarna i Klippiga Bergen men det är osexigt så det förslår - ungefär som en naken kropp med sockarna på (nej, faktumet att det i detta fall rör sig om boots gör det inte mer eller mindre kinky, det är lika jävla avtändande för det!). Därför blir man inte speciellt ledsen när han dör i slutet.

Kommentarer
Postat av: martini

Fy fan vilket äckligt inlägg. Håll dig till att fortsätta skriva om henke. HYSTERI!

Postat av: Ewa

skönt att höra att nån äntligen håller med mig. filmen håller så låg nivå att glamour nästan blir sevärt i jämförelse.

2007-01-11 @ 22:21:46
URL: http://ewalee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback