Prolog till Årskrönikan 2006 - eller listan!

MUSIK
Årets bästa album 1: Fibes, Oh Fibes! - Emotional
Årets bästa album 2: M. Ward - Post-War
Årets bästa album 3: Bruce Springsteen - The Seeger Sessions
Årets världens bästa låt 1: Sexy Back - Justin Timberlake
Årets världens bästa låt 2: Up to the mountain - Solomon Burke
Årets världens bästa låt 3: Don't give up on your dreams - We're from Barcelona
Årets livekonsert: Bruce Springsteen i Globen
Årets klubb: Klubb Smart i Örebro
Årets myspace:
www.myspace.com/jesperlarssonband


FEST
Årets bästa fest: Veckorna i Tyskland i juni
Årets sjukaste fest: Halvklassfesten hos Eva
Årets bästa fylla: Båtbodsfesten utanför Grebbestad den där sommarnatten
Årets sämsta fylla: Insparksfestens efterföljande pantning i ICAs sopcontainrar
Värsta bakfyllan: Annandagen, jag missade för i helvete bandyn

SPORT
Bäst: VM i fotboll på plats
Största lyckoruset: Efter Ljungbergs nickmål mot Paraguay i Berlin
Största besvikelsen: Henkes straffmiss mot Tyskland i åttondelen
Mest överskattade: Anja Pärsson, hon är verkligen bara big-boned
Mest underskattade: Anja Pärsson, man förstår inte riktigt exakt hur tjock hon verkligen är
Mest utsatta: Alexander Östlund, och det var orättvist
Mest överskattade 2: Tre Kronors OS-guld, bland alla överbetalda hockeystjärnor fanns det bara en som ville vinna eftersom hans ego krävde ett OS-guld till samlingen. Men Mats Sundin, du kommer ändå aldrig vinna Stanley Cup.
Överraskningen: Det måste väl ändå vara att Italien lyckades snubbla till sig ett VM-guld
Mest underskattade 2: Bandyn som sport, nu får ni fan skärpa er och börja inse storheten i denna idrott
Största besvikelsen 2: Gripens förlust mot Boltic i den avgörande kvalmatchen till allsvenskan
TV-APPARATEN
Årets tv-serie: Prison Break
Årets tv-serie 2: Heroes
Årets comeback: Hipp Hipp!
Årets hyrfilm: Old Boy - hämnden
Årets bio: dåligt med det i år...

ÖVRIGT
Kärleken: Mmmarit
Vännerna: Min nya klass och de gamla underbara vanliga
Skola: Ljungskile folkhögskola
Seriöst åtagande: Mina journaliststudier
Träning: Innebandy och fotboll och badminton (det tar sig!)
Familjemedlem: Pappa (leder över mamma för tillfället)

Kommentarer
Postat av: martini

Prison Break, lätt..hipp hipp lika så. Tv och film kan du....musik, smaken är som baken....men smacken är som sexy backen. Underbar! Sport -Jesper, sport. Nja nu är jag tvungen att göra en korrekt lista på min blogg. Over and out

Postat av: Jokern

Snubblade till sig ett VM-guld?
Nädu Jeppe, nu får du fan skärpa dig! Gli Azzurris guld var, ack så, rättvist. (Fan, jag vet att du försöker provosera mig, men jag kan inte hålla mig, måste försvara Italien.)

2007-01-04 @ 18:03:27
URL: http://www.wickan78.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback