Nyårslöftet

Jag gav som nyårslöfte inför 2007 att sluta snusa. Det gjorde jag även 2005 och 2006 men det var innan jag visste att jag i somras skulle bli tvungen att sluta röka pga astma. Den här gången, ladies and gentlemen, är det på riktigt. Ingen mer Göteborgs Rapé portion. Så här känns det:


"Det är fan det jävligaste dom första dagarna. Efter jag har ätit vill jag stoppa in nåt. Men det finns bara mer mat. Jag småäter blockchoklad och russin!"


Mitt andra nyårslöfte var att gå ner fem kilo. Förstår ni problematiken?

Jag måste hitta något nytt beroende. Frukt kanske? Eller att skaffa nån slags städmani? Det skulle jag nog må bra av. Bort med dammet bara. Då kanske astman försvinner och då kan jag börja röka igen. Så småningom. Och när jag ska sluta med det börjar jag snusa igen och då... vänta lite nu... nej, att börja städa var verkligen ingen bra idé.


Kommentarer
Postat av: Joker

Börja snusa igen. Det är lika bra, du kommer ändå börja när vi sitter på Martins rum och lirar Champions League.
Sedan kommer du börja "feströka" till sommaren, när vi sitter i grönt gräs med kalla öl, grillad mat och bra musik.

Alltså, ditt nyårslöfte till 2008 blir att sluta snusa OCH röka!

Postat av: Mackan

HAHAHA! Underbara du, nyarsloftet ar inte sarskilt olikt mitt eget om man sager sa. De 5 kilona tog magsjukan for mig dock men med resten ar det sa dar... Snart ses vi min kara van! Saknar dig och oss. Puss!

2007-01-09 @ 07:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback