Klassen - årskrönikan kap 2

Jag nämnde i ett tidigare inlägg, lite sådär i förbifarten, att jag under 2006 blev antagen till journalistutbildningen vid Ljungskile folkhögskola. Och det är väl, trots allt, en av de största grejerna som hände under det gångna året.

En sammanfattning av den första terminen kan låta ungefär så här:

"Jag har haft skitkul!"

Det beror inte bara på en superb utbildning fylld av praktiska uppgifter utan väldigt, väldigt mycket på de personer jag numera tillbringar mina dagar med. Alltså klassen.

Det är en sjukt bra klass. Det är en sjukt underhållande klass. Det är en sjukt sjuk klass.

Klassen (och klassen har här samma tyngd som när en maffiamedlem syftar på familjen) är, mer eller mindre korrekt, uppdelad i ett killgäng och ett tjejgäng. Det är i alla fall så uppdelningen i klassrummet ser ut. Att vår klass inte kommit längre i evolutionen är ett mysterium. Något som ofta påpekas av någon av lärarna, förslagsvis Janne.

Klassen består av några riktiga orginal. Och väldigt många olika sorters människor. Men det gemensamma intresset - gissar att det är journalistik - har fört oss samman.

Resten av detta inlägg är internt och kommer förmodligen endast att förstås av medlemmarna i Klassen. Eller i vissa fall bara av mig. Hur som helst följer här små, små segment från första terminen som gör att jag minns, känner och blir alldeles, alldeles varm. Förhoppningsvis även om tio år.

* "Taget!"
* "Å imorrn!? Vad är det för mat imorrn!??
* "IN ME KUKEN SA JAG TE DEJ!"
* "Joooodå."
* "Practical."
* "Oh my god", "sweet", "jag visst det!" och resten av Martins återkommande citat...
* "Varför då?", "Vad händer då?", "Varför gör man så då?" och resten av Andréas/Sokrates återkommande frågor...
* Avbrytningar
* Halvklassfesten

osv... jag orkar faktiskt inte komma på mer. Det här inlägget blev faktiskt ganska intetsägande men så går det när man ställer krav på sig själv (se "Inför Årskrönikan 2006").

Imorrn är det fest i Uddevalla med folk från Klassen. Vi kommer förmodligen att vistas hemma hos Anders först. Men innan det är det Henke-tajm.

Dagens tankenöt (svårighetsgrad: LÄTT)

Engelsk bil + blond idol = (förnamn på kändis)

Kommentarer
Postat av: martini

Oh my GOD, imorgon är det dags för henke att göra mål igen. Jag bara visste det!
lite pilsner till det skulle sitta som pricken över i:et....sweet!

Postat av: Joker

Peace of cake!
Carola

2007-01-12 @ 13:46:18
URL: http://wickan78.blogg.se
Postat av: martini

fuck, jokern hann före. tog mig två sekunder att lösa den, men läste nog inlägget för sent. jaja lätt som en plätt - CAROLA

2007-01-12 @ 13:50:00
URL: http://martini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback