Fetmatisk

Jag hade tänkt att någon gång starta ett nyttigare liv. Det blev inte i helgen. Totalt tio öl (folkis och stark blandat), sex coca-cola och två pizzor.

MEN JÄVLAR VA GÖTT JAG MÅDDE!!!

Sen gjorde jag iofs en helt okej innebandyträning på måndagen. Bra tempo i kroppen, pigg i huvudet och, tro det eller ej, jag passade även på att göra 50 situps. Det sistnämnda behövs. Mmmmuskelmmmmaaassssaaa.


Läste just ett nytt inlägg på min vän och klasskompis Adam Strandmans blogg. Följande fanns, bland annat, att läsa.

"Eld och rörelse är avgörande i striden. Men också i samhället och på fotbollsplanen."

Det är kanske ett av de mest minnesvärda citaten jag läst. Det är ett citat som är så bra att man vill brodera det på nån väggbonad, baka kakor och koka kaffe och sen ha en liten fika med citatet, där på väggen, i bakgrunden. Det ska lukta nybakat och pensionär.

I vattenrutschkanor finns flera tricks när det gäller att ta sig ner snabbt. Det kan vara allt från att se till att endast skulderblad och hälar står för friktionen till att, lite mer okonventionellt, dra upp badbyxorna i skåran eftersom nakna skinkor tydligen ska glida bättre. Ett annat trick för att ta sig ner snabbt är helt enkelt att vara jävligt tung.

Så därför kom det heller inte som någon överraskning att Anja Pärsson lyckades skrälla till sig ett guld igår.


Det har tagit ett tag sen den här bloggens senaste inlägg. Jag ber om ursäkt för det. Men jag har varit upptagen med att äta mättat fett.

Kommentarer
Postat av: jacob

jag tycker att citatet: "jag har varit upptagen med att äta mättat fett" är minst lika bra. Lätt värt ett broderi...

Postat av: martini

Håller med. ett klockrent citat som jag ska printa ut till dig El padre. Men ligger nog något i det där med tyngdlagen i alla fall. Är hon det sista som lämnar Tellus om tyngdlagen sakta men säkert försvinner?

2007-02-07 @ 23:04:55
URL: http://martini.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback