Drömelvan (februari 2007)

Premier League måste vara världens bästa liga. Kolla bara in februari månads lag. I England finns de bästa spelarna för tillfället. Intressant är att endast en kommer från en annan liga och att endast två är kvar från januaris lag. Kanske tyder detta på att ett brittiskt lag tar hem Champions Leauge. Nu börjar mars!


4-3-3
Målvakt:
Petr Cech, Chelsea (Mr Helmet är tillbaka, och han är otvivelaktigt världens bästa målvakt) NY!

Backar:
Abou Diaby, Arsenal (the Gunners motsvarighet till Evra är tillbaka, het het het!) NY!
John Terry, Chelsea (som sin idol Colin Hendry nickar han på ALLT, en hjälte!) NY!
Nemanja Vidic, Man Utd (trots mina tidigare tvivel - han är världens bästa mittback) NY!
Patrice Evra, Man Utd (världens bästa ytterback och är dessutom oerhört jämn, hejdå Heinze!)

Mittfält:
Tomas Rocisky, Arsenal (blandar och ger, kan i sina bästa stunder ta över en hel match - på egen hand)
Arjen Robben, Chelsea (bänken är ett mysterium, under februari har han varit outstanding på sin plats) NY!
Ryan Giggs, Man Utd (en gammal räv har vaknat till liv, bäst på Red Devils mitt i februari) NY!

Anfallare:
Frederic Kanoute, Sevilla (med kraft och pondus fortsätter han ösa in mål i Spanien) NY!
Robbie Keane, Tottenham (piggaste anfallaren i PL i februari, massa mål och vilka mål sen!) NY!
Didier Drogba, Chelsea (börjar hitta höstformen, överraskande bra defensivt) NY!

Avbytare:
Johan Elmander, Toulose (Sveriges nästa Super Swede, kraftfull i Henry-stil, vår framtid!)
Rio Ferdinand, Man Utd (fantastisk tillsammans med Vidic men livsfarlig utan)
Wayne Rooney, Man Utd (nästa månad har han nog slagit sig in, men hur mycket betyder Henke?)
Emmanuel Adebayor, Arsenal (bättre än Henry för tillfället, gör allt rätt utom mål)
Francesco Totti, Roma (var ju tvungen att ha med en hygglig mittfältare på bänken...)

Ut från laget:
Cristiano Ronaldo, Man Utd (har tappat storformen, usel insats i CL)
Zlatan Ibrahimovic, Inter (fortfarande bäst men han beter sig som en bebis)
Dirk Kuyt, Liverpool (roligt namn men var hetare i januari)
Javier Saviola (Eto'o tillbaka så nu vart det slut på det roliga...)
Cesc Fabregas, Arsenal (för plottrig, måste börja skjuta mer!)
Christian Wilhelmsson, Roma (när han är given i startelvan är han given i drömelvan, bra insatser)
David James, Portsmouth (jag skojade lite sist men han är en jävel på närskott)
Marco Materazzi, Inter (sista dagen i februari bröts Inters segersvit, försvarsklippan har börjat smulats)
Abdoulaye Meite, Bolton (har varit normal i stället för övermänsklig i februari)

På återhörande fotbollsälskare!

Kommentarer
Postat av: jeppan

Rätt datum och tid ska vara 1 mars 15:00. Av någon anledning har mitt gamla utkast datum och tid sparats i stället.

Hur som helst! Mycket nöje.

2007-03-01 @ 15:11:11
Postat av: Andréas

Din kärlek till den brittiska fotbollen kan man inte missa. 10 av 11 spelare från Premier League.

Det gör mig oerhört glad att du inte har med någon svensk spelare, för första gången?

Jag tycker ditt lag är helt ok. Målvakt, mittbackar och två av anfallarna köper jag helt och hållet. Kanske även vänsterbacken.
Mittfältet är, i mina ögon, ganska tråkigt. Men ingen av dem är dålig. Alla har ju varit bra.
Robbie Keane står du upp för. Det respekterar jag. Det gör dig trovärdig. Och jag vet att du har sett honom i ett par matcher denna månaden.

Som sagt. Ett helt ok lag. Jag saknar dock spelare från andra ligor än PL.

Postat av: martini

Som Andréas redan påpekat, 10 av 11 från PL. Det är ett Ok lag, men Terry och Cech är jag skeptisk till. Zlatan ut? hur kan du ta bort en landslagsspelare? DU, JESPER LARSSON? Mycket märkligt. För mig är Zlatan given.

2007-03-02 @ 14:25:28
URL: http://martini.blogg.se
Postat av: Rickard

Efter att ha sett dagens episka fajt mellan Man U och Liverpool så är det för mig återigen otroligt konstigt hur du kan lämna Van der Sar utanför laget. Jag vet att du inte gillar edvin men insatserna han gör är otroliga. I övrigt gillar jag ditt lag. Hade inte valt många av dem själv men vi har lite olika syn på vad bra fotboll är. Bäst i dagens match var Rio medan Vidic var riktigt usel stundtals. Så kan det va, Henke va sval också.

2007-03-04 @ 00:21:21
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: jeppan

Rickard: Men nu är det ny månad vettu. Laget syftar på februari. =) Van der Sar vinner matchen för United. Jag håller också med angående Vidic insats - katastrofal!

Men vi kan nu istället glädjas åt Gripens tredje raka i elitseriekvalet. Ser onekligen väldigt bra ut! =) Text tv 348.

2007-03-04 @ 19:44:49
Postat av: Andréas

Hallå! Vad händer? Du krävde att jag skulle blogga om Zlatans comeback. Nu är det på tiden att du uppdaterar din blogg!

2007-03-04 @ 20:34:19
URL: http://wickan78.blogg.se
Postat av: Nils

Ojojoj, Gripen på G i kvalet. Jag bara måste göra ett studiebesök på bandybanan.

2007-03-05 @ 13:20:07
Postat av: Rickard

Jag är glad för gripens skull. Också stolt över säsongen IFK gjorde med det laget. starkt att skugga vetlanda i åttondelen där.

Men Jesper, kom inte och säg att Edvin inte vart bra i februari, för då får du stryk på riktigt. Mr Helmet var absolut bäst mot Portsmouth, i mars.

2007-03-05 @ 14:30:39
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Nils

Sätt nu igång med den Allsvenska nedräkningen! Min abstinens kväver mig. 4-4 mot Gefle i helgen med en Wilton i storform och en skakig backlinje. Börja med AIK!

http://www.yttermera.se/ <- Kolla om du får jobb där, Jesper! De kanske har en praktikplats åt dig i sommar om du snabbar dig. Andreas och Martin har redan sökt.

2007-03-05 @ 15:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback