Som ett barn på julafton.

image31
I kväll är årets största fest i Stockholm. Och då snackar jag inte om Alfred Nobel utan om en som gör riktiga jävla bomber - The Boss.


Bruce Springsteen & the E Street Band intar Globens scen runt kl 21 ikväll. Själv vaknade jag tidigt imorse med "Badlands" på hjärnan och en jävla glädje. Jag menar, inte nog med att Gripen tog andra raka segern igår mot IFK Motala på bortaplan (varken Hammarby, Villa eller IFK Vänersborg har klarat det i år så TACK MISJA PASJKIN), i kväll får jag se min hjälte för tredje gången.

Dock är det med viss oro. Turnépremiären av europadelen vittnade om en del underbara darlings i repertoaren, låtar som "Candy's room" och "Thunder Road". Men så var ingen av dom med i lördags i Köpenhamn, även om överraskningen "Kitty's back" verkligen är något jag skulle vilja se/höra.

Inledningen av konserterna på turnén  verkar dock till min stora glädje vara intakt. En start med "Radio Nowhere", "NO SURRENDER" och "Lonesome day" välter vilken kiosk som helst.

Men hoppas, hoppas, hoppas på "Thunder Road". Mycket för Andréas skull också, som ju så gärna vill uppleva den live. Och sen hoppas, hoppas, hoppas, hoppas, hoppas jag på "Jungleland". Chansen är mikroskopisk, men den har förekommit under världsturnén så hoppet får helt klart finnas där.

Med andra ord är det en massa spännande julklappar i form av Springsteen made evergreens som ska öppnas ikväll. Jag kan inte säga annat än att jag känner mig som ett barn på julafton.

Laddningen är total och det är bara Springsteen-låtar i spellistan. Klockan 16 möts vi på Söders höjder för ordentlig förpepp. Can't wait!

Kommentarer
Postat av: martini

Totalsågad i Aftonbladet. Expressen ger tre getingar. Andréas yttrade ord som "slår allt med hästlängder"...Vad säger Larsson? Inte kan man såga en konsert med Jungleland..?

Postat av: jeppan

Recension i bloggen kommer under eftermiddan, så håll dig till tåls. Men naturligtvis har du alldeles rätt, man kan inte såga en konsert med "Jungleland".

2007-12-11 @ 10:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback