Elvis has left the building.

Jag hade många mäktiga upplevelser igår, mer om det i nästa inlägg, men gårdagens första hade inte med The Boss att göra. Den handlade bara om the King.

Holiday Factory-Joel visade mig Elvis allra sista låt på hans allra sista konsert. Filmat sex veckor före hans död. Med den vetskapen har jag blivit tårögd varje gång jag tittat på klippet. Ärligt talat, vilken jävla röst. Vilken jävla smärta han måste känna i sitt hjärta.

Som Joel sa: "Jag kan lika gärna sluta med musik nu. Vad i helvete kan man tillföra efter att ha sett det där?".

Se själva:
http://www.youtube.com/watch?v=Vh7EX2OWbgM&feature=related

Även om jag tror att Martin gillar dom 45 sista sekunderna i klippet allra mest. Jag tror nåt sånt kan vara Martins dröm. Nån gång efter det att han avslutat en trolleriföreställning. Det tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback