Fulla för kärlekens skull

Jag blev inspirerad. Jag blir lätt det i onykter ensamhet. Det är självvalt, ska jag säga också. Jag tycker om de här stunderna. Bra musik, tv och ett givande internetsurfande. Men okej, jag blev inspirerad, och jag valde att skriva en riktig blogg. Den första på lääänge.

Har haft två fantastiska veckor i Örebro. Dels med min bättre hälft, och sen också eftersom jag haft en jävligt bra praktik. Har bara träffat en enda kändis visserligen, Tomas Oredsson (stand-up), eller just det, Mora Träsk också, men jag har hört att det är mer kändistätt på andra redaktioner i landet sooo... you tell me. Jag berättar mer om praktiken om ni vill veta. Men inte här. "Man ska hålla isär jobb och privatliv". Liksom.

Ikväll blir det rabalder i Örebro. Marit har åkt hem för att fira påsk med La Familia och här sitter jag med en hel lägenhet för mig själv och sneglar på Harry Potter. Han har vuxit en del sen första filmen. Undrar om han får ligga mycket, Harry-pojken. Man kan ju bara gissa. Lätt att han drar vitsar om trollstav och grejer. Tönt. Men rik.

Rubriken på denna blogg kommer från Andréas senaste inlägg. Det är en ny låt med Eldkvarn som finns på
www.myspace.com/eldkvarn Den är fantastisk! Lyssna om ni nån gång varit unga och oanständiga.

Man kan ju säga så här: fatta vilken jävla självinsikt man får när man blir äldre. Ska bli kul att höra Håkan sjunga om knark och randiga tröjor och Lasse Winnerbäck om att klippa sig och bli tjock.

Appropå randiga tröjor. Ikväll är det EBK-revival på Babar. Sveriges bästa popklubb gör comeback för en enda kväll, ikväll. Gitarrpopnostalgi utan dess like. Jag har randig tröja dagen till ära. En dom rea ut på H&M. Storlek XL. Mäktigt.

Ska vi säga så?
Ja det gör vi.

Hufflepuff!!! (=en av de klubbar som inte får så mkt uppmärksamhet bakom Slytherin och Gryffindor)

Hej då.

Kommentarer
Postat av: Andréas

You are a sick bastard. Fan vad jag har saknat Plura. Han säger saker så bra. Precis som du sitter jag själv och dricker. Rödvin dagen till ära. Vi är fulla för kärlekens skull!
"Det här är för dom som aldrig kom fram till andra sidan drömmen."
Have a nice evening in Örebro. Hälsa Tomas Nordahl att han måste sluta gå upp i falsett när Milan vunnit, om du ser han ikväll vill säga.

Postat av: Rickard

Tänk den som ändå fick vara en endaste dag i örebro. det ahde vart livet det. Saknar dig gubben, du vet det va? Blev inga biljetter till Em för mig denna omgång heller, men jag kommer vaar där ändå. Det är 2008 års höjdpunkt, Sverige eller inte. för övrigt hoppas jag att du känner att du revokar ditt beslut om att sätta elfsborg på 4:e plats efter gårdagens mäktiga uppgärelse med malmö, en fantastiskt match tom utan Jari iola. helt magiskt skott av holmén också. Så är det, barasådär

2007-04-08 @ 14:50:34
URL: http://ipitythefool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback